جلسه آموزش مقررات اداری با حضور مدیر اکتشاف و مسئولین دفاتر در مدیریت اکتشاف برگزار شد

تقدیر رئیس‌جمهوری از تلاش‌های وزیر و کارکنان وزارت نفت
مرداد 17, 1402
چاه آب شرب شماره 2 شهرستان کوار، قدمی موثر در جهت انجام مسئولیت‌های اجتماعی مدیریت اکتشاف
مرداد 17, 1402
    به گزارش روابط عمومی مدیریت اکتشاف؛ جلسه آموزش مقررات اداری برای مسئولین محترم دفاتر مدیریت اکتشاف با حضور جناب آقای مهندس فکور مدیر محترم اکتشاف، آقای قائم‌پناه معاون محترم منابع انسانی، آقای دکتر دارابی‌فر تمشیت محترم اموراداری و آقای عبادیان رئیس محترم اداره آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی، در روز یکشنبه 15/05/1402 در سالن جلسات طبقه 11 برگزار شد.
در این جلسه جناب آقای مهندس فکور ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، به بیان انتقادات و انتظارات خود از مسئولین دفاتر پرداختند.
ایشان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اظهار کردند: تکالیف همیشه باب میل انسان نیستند ولی چنانچه تکلیفی محول شد بایستی با قدرت انجام شود.
مهندس فکور اهمیت به نظم در کار و فرآیند انجام کار را حائز اهمیت دانستند و افزودند: زمان‌بندی فرآیندها در سازمان از بی‌نظمی و اتلاف وقت پیشگیری خواهد کرد.
ایشان همچنین به اصلاح ساختار سازمانی مدیریت اکتشاف اشاره کرده و گفتند: هرکس بر هر سمتی که می‌نشیند باید شرح وظایف خود را بداند و متناسب با آن آموزش ببیند.
جناب آقای فکور هماهنگی مسئول دفتر با رئیس و پرسنل زیرمجموعه را لازم دانسته و ایجاد فضای آرامش و به دور از تشنج در ادارات را از وظایف مسئولین دفاتر برشمردند.
در این جلسه آقای قائم پناه معاونت منابع انسانی بخشی از مقررات اداری را برای مدعوین قرائت و تشریح و ضمن اشاره به وظایف مسئولین دفاتر و جایگاه مهم آن‌ها در ساختار سازمانی خواستار واقف بودن آن‌ها به وظایف خود و امور جاری در ادارات مربوطه، رعایت نظم و گزارش‌دهی مشکلات موجود در سیستم مکاتبات اداری شدند و افزودند: ارتقاء سمت و جایگاه افراد بایستی طبق قانون و ارزیابی صلاحیت و شایستگی افراد صورت پذیرد.
سپس جناب آقای دکتر دارابی‌فر با بیان انتقادات طرح شده توسط رؤسای ادارات از مسئولین دفاتر خود، خواستار اصلاح برخی فرآیندها من‌جمله مراجعات مکرر کارشناسان به امور اداری و ارتباط‌گیری ادارات از طریق مسئول دفتر واحد مربوطه با امور اداری شدند.
ایشان گفتند: چنانچه مکاتبات ادارات توسط مسئول دفتر انجام شود و رونوشت تمام نامه‌های اداره به منشی ارجاع گردد مشکلی در ساختار نامه‌ها و پیگیری آن‌ها به وجود نخواهد آمد.
آقای دارابی‌فر اظهار داشتند: مسئولین دفاتر بایستی وظایف و مسئولیت‌های خود را کاملاً بشناسند و برآن واقف باشند تا از ایجاد بی‌نظمی‌های اداری تا حد امکان کاسته شود.
همچنین اضافه‌کاری مسئولین دفاتر به طور کامل به رئیس مربوطه واگذار گردیده و می‌بایست براساس حجم کار، انجام صحیح وظایف و ساعات اضافه‌کاری ثبت شده در سیستم حضور و غیاب تعلق گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.